Snapchat Snapchat

Met Snapchat is het mogelijk om door middel van foto’s en video’s, die na 24 uur weer verdwijnen, te communiceren met vrienden en/of volgers. Recent onderzoek heeft uitgewezen dat het platform door 67% van de jongeren tussen de 15 en 19 jaar wordt gebruikt en dat het in Nederland 2 miljoen gebruikers heeft, aldus onderzoeksbureau Newcom (2017).

Mogelijkheden op Snapchat

Snapchat is het platform bij uitstek om jongeren op een originele en persoonlijke manier te bereiken. De content op Snapchat is snel, creatief, heeft een kenmerkende visuele stijl en heeft door zijn vergankelijkheid een natuurlijke urgentie. Snapchat stimuleert interactie met mede gebruikers en is populair onder een brede groep jongeren, zowel jongens als meisjes.

Als merk is het mogelijk om Snapchat op twee manieren in te zetten: als eigen branded channel en door het overnemen van Snapchat accounts van bekende influencers. Zo wordt het mogelijk om sneak previews te geven van nieuwe producten, een kijkje achter de schermen te geven en om de dialoog met de doelgroep aan te gaan.

Services van OnLane op Snapchat

OnLane kan complete Snapchat campagnes opzetten: van het selecteren van de juiste cast en het produceren van content, tot het managen van de content en het leveren van bereikcijfers middels analytics. In de nabije toekomst komen er meer mogelijkheden om Snapchat in te zetten voor uw merk. Zo zal er op termijn gebruik kunnen worden gemaakt van een geofilter om de doelgroep op basis van locatie te kunnen bedienen met content, ook zal er native advertentieruimte beschikbaar komen op het platform.

Neem contact op