KFC Double Down Burger

In samenwerking met KFC werd de ‘Double Down’ campagne opgezet. Défano Holwijn werd gevraagd om bij zijn volgers, aandacht te generen rondom de nieuwe burger van de KFC. Het doel van de campagne: vraag creëren naar de nieuwe burger zonder de kijker te kennen te geven dat de KFC achter de campagne zat. Authenticiteit stond in deze campagne hoog in het vaandel.

Invulling van de campagne

Defano Holwijn bracht de Double Down burger onder de aandacht van zijn kijkers in een video op zijn eigen YouTube kanaal. Op zijn kanaal ging hij in op ‘10 dingen Amerikanen WEL hebben’. Vervolgens was hij te gast in een populair concept van Ponkers; het FritUur. In deze video’s worden bijzondere gerechten in de frituurpan gegooid om het resultaat te testen. Een ‘cook-off’ tussen Défano en de Ponkers was het resultaat. Hierin maakte Défano de Double Down burger met ingrediënten van de KFC. Op deze manier kreeg ook het Ponkers publiek te zien wat deze burger inhield.


Resultaten:
Op voorhand beloofde resultaten: 70000 views
Daadwerkelijk behaalde resultaten: 180684 views
  • 5.093 likes
  • 818 reacties